cheshmak70

ساخت وبلاگ

جك دورسي بنيانگذار توييتر اكانت حسن روحاني توييتر را منشن كرد و نوشت: عصر بخير آقاي رييس  جمهور، آيا شهروندان ايراني قادر به خواندن توييت‌هاي شما هستند؟


به نظر مي‌رسد اشاره دورسي به فيلترينگ توييتر در ايران بوده است كه البته جواب خوبي هم دريافت كرد.

اكانت حسن روحاني پنج ساعت بعد در پاسخ به اين سوال گفت: "عصر به‌خير جك. همان‌طور كه در گفت‌وگو با كريستين امان‌پور  گفتم٬ همه تلاشم اين است كه مردم ايران بتوانند از همه اطلاعات موجود در سطح جهاني استفاده كنند٬ چون اين حق آنهاست."

اگرچه هنوز اكانت حسن روحاني تاييد رسمي نشده اما هنگامي كه پاسخ با 5 ساعت تاخير بوده نشان مي‌دهد كه بدون هماهنگي نبوده است.

شايد اين ديپلماسي شبكه‌اي راه را براي سهولت دسترسي به شبكه‌هاي اجتماعي - آن هم بدون محتواي مجرمانه - باز كند.

cheshmak70...
ما را در سایت cheshmak70 دنبال می کنید

برچسب : حسن روحانی, نویسنده : atefe cheshmak70 بازدید : 39 تاريخ : يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 ساعت: 1:06

حسن روحاني در سال ۱۳۲۷ در شهرستان سرخه در استان سمنان زاده شد. پدرحسن روحاني  حاج  اسدالله فريدون در بازار سمنان مغازه داشت و نماينده آيت‌الله بروجردي بو و به سبب مبارزات علني عليه رژيم پهلوي، نخستين‌بار در سال ۱۳۴۱ دستگير و به زندان افتاد و به دليل استمرار مبارزات تا پيروزي انقلاب اسلامي بيش از ۲۰ بار دستگير و زنداني شد.  پدر و مادرش (سكينه پيوندي پيش از تولد حسن صاحب يك پسر و يك دختر مي‌شوند كه هر دو در كودكي درگذشتند. وي يك برادر و سه خواهر كوچك‌تر از خود هم دارد. برادرش حسين فريدون در نخستين روزهاي پيروزي انقلاب فرماندار نيشابور و روزگاري فرماندار كرج بود، سپس سفير جمهوري اسلامي ايران در مالزي شد و چند سال هم از سفراي ايران در سازمان ملل متحد بود و سپس مشاور وزير امور خارجه شد. حسين فريدون هم اكنون دستيار ارشد رئيس جمهور است.

سه خواهرش طوبي، فاطمه و طاهره نام دارند كه هر سه ازدواج كرده‌اند. بنا به گفته حسن روحاني وي از يازده سالگي با كار در دوره تابستان با كشاورزي و قاليبافي مخارج تحصيلش را تأمين مي‌كرد. مادر روحاني، سكينه پيوندي در ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ درگذشت.

او داراي ۳ پسر و ۲ دختر است كه يكي از پسران وي (محمد روحاني) در سال ۱۳۷۶ درگذشته است. يكي از دختران حسن روحاني در اتريش زندگي مي‌كند. همسر روحاني، صاحبه عربي خانه‌دار است و به فعاليت سياسي و يا اجتماعي چنداني مشغول نيست.

روحاني در همايش بيمه سلامت همگاني در خردادماه ۱۳۹۳، مسئوليت پدرخواندگي دو كودك شيرخوار را برعهده گرفت.

cheshmak70...
ما را در سایت cheshmak70 دنبال می کنید

برچسب : حسن روحانی, نویسنده : atefe cheshmak70 بازدید : 24 تاريخ : يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 ساعت: 0:49

سخنگوي شهرداري تهران با تكذيب استعفاي دكتر قاليباف ، دليل اين شايعات را احتمال كانديداتوري  شهردار در انتخابات دهم رياست جمهوري عنوان كرد.

برخي از سايت ها خبري منتشر كردند و در آن از استعفاي شهردار تهران خبرداده بودند.

محمد هادي ايازي در گفت و گو با خبرنگار «كلمه» افزود: «تا جائي كه اطلاع دارم و با آقاي دكتر قاليباف هم صحبت كرده ام حتي احتمال استعفا از سمت شهرداري تهران هم تكذيب مي شود.»

وي به ناملايماتي كه بر سر راه قاليباف براي فعاليت وجود دارد اشاره كرد و افزود:«دكتر قاليباف چه در دوره مديريت نيروي انتظامي و چه در دوره مديريت شهرداري با اين ناملايمات روبرو بودند ولي بحث استعفا مطرح نبوده.»

وي تصريح كرد :« قاليباف در موضوعات شهرداري با مشكلاتي مواجه بوده كه هميشه در جمع مسئولان دولتي هم به آن پرداخته و گفته كه ما هيچ انتظاري فراتر از آنچه كه آقاي احمدي نژاد در زماني كه در شهرداري بودند از دولت داشتند نداريم.»

وي درباره دلايل اين شايعه سازي ها گفت: «در آستانه انتخابات رياست جمهوري هستيم و يكي از افرادي كه به عنوان كانديداي بالقوه از ايشان ياد مي شود آقاي قاليباف است از اين زاويه مي توان دليل شايعه سازي ها را پيدا كرد. »

ايازي در عين حال درباره احتمال كانديدا توري شهردار تهران در انتخابات رياست جمهوري گفت:«هنوز آقاي قاليباف اعلام كانديداتوري نكرده است و معلوم هم نيست كه در صحنه حضور يابند يا نه .»

وي در پايان خاطرنشان كرد: « قاليباف با اقتدار كار را دنبال مي كند.»

cheshmak70...
ما را در سایت cheshmak70 دنبال می کنید

برچسب : قالیباف, نویسنده : atefe cheshmak70 بازدید : 66 تاريخ : يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 ساعت: 0:37

محمدباقر قاليباف (پلاسكو) در بخشي از سخنانش در نوبت صبح جلسه علني شوراي شهر درباره دير پاسخ دادن به شورا و نيامدن به صحن براي گزارش فاجعه پلاسكو گفت: «بعضا اين سوال مطرح بود كه چرا زودتر به اين مساله پرداخته نشد؛ همه ما در اينجا پيام گهربار مقام معظم رهبري را شنيديم كه ايشان در پيام اول تاكيد داشتند تا زماني كه حادثه را جمع نكرديد، به موضوعات ديگري نپردازيد؛ ضمن تقدير و تشكر از مقام معظم رهبري كه دو پيام بسيار موثر و راهگشا و زيارت قبور شهداي آتش نشان را داشتند، بايد بگويم تا روز چهارشنبه كه درگير مراسم ختم شهداي آتش نشان بوديم، اما به محض پايان، من استقبال كردم در اولين جلسه به اين موضوع بپردازيم.»

به گزارش خبرآنلاين؛ اما عكاس ايسنا در هنگام سخنراني قاليباف، عكسي را در همين‌باره ثبت كرده است كه اكنون در شبكه‌هاي اجتماعي با توضيحات متفاوتي دست به دست مي‌شود؛

cheshmak70...
ما را در سایت cheshmak70 دنبال می کنید

برچسب : قالیباف,پلاسکو, نویسنده : atefe cheshmak70 بازدید : 37 تاريخ : يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 ساعت: 0:26

محمدباقر قاليباف در سال ۱۳۶۱ در سن ۲۱ سالگي ازدواج كرد. همسر او زهراسادات مشير، زني از  محلهٔ طرقبه است كه همسايه قاليباف بود. دوران دبيرستان را به پايان نرسانده بود كه روح‌الله خميني، صيغه عقدشان را جاري كرد. او در سازوبرگ همسرش سمت مديريت اداره فرهنگي و اجتماعي امور بانوان شهرداري تهران و مشاور شهردار را داشته است. البته بنا به ادعاي قاليباف، وي در اين پستها، حقوقي دريافت نكرده است. افزون بر آن، او شعر مي‌گويد، نقاشي مي‌كند و جامعه‌شناسي مي‌خواند. وي پس از نامزد شدن شوهرش در انتخابات رياست‌جمهوري ايران  از مديريت كل امور بانوان شهرداري تهران استعفاء داد تا در صورت انتخاب همسرش حضوري فعال در دولت وي داشته باشد.

تحصيلات
وي دانش‌آموخته رشته جغرافياي سياسي دانشگاه تهران در مقطع فوق ليسانس و دكتراي همين رشته در دانشگاه تربيت مدرس، همزمان با فرماندهي نيروي هوايي سپاه، مي‌باشد. پايان‌نامه دكتراي وي بررسي سير تكوين نهادهاي محلي ايران در دورهٔ معاصر بوده است

cheshmak70...
ما را در سایت cheshmak70 دنبال می کنید

برچسب : قالیباف, نویسنده : atefe cheshmak70 بازدید : 44 تاريخ : يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 ساعت: 0:12